İlk Defa Elektrik Almak İsteyenler Başvuru Ve İstenen Belgeler

AYEDAŞ'DAN İLK DEFA ELEKTRİK ALMAK İSTEYEN İSTEK SAHİPLERİNİN YAPMASI GEREKEN İŞLEMLER VE İSTENEN BELGELER 

A) TALEP KABULÜ

  • Tedaş'a kayıtlı yetkili bir Elektrik Mühendisi veya tesisatçısı tarafından hazırlanmış plan veya proje
  • İstek yerine ait harici kroki
  • Abonman (talep) kartonu
  • Mal sahibi veya vekili (Noterce vekalet verilen) ise Tapu fotokopisi veya mal sahibi olduğunu belgeleyen belge
  • Kiraya vermiş ise kira kontratının fotokopisi
  • Yapı kullanma izin belgesi (iskan)
  • Yapı ruhsatı

 

B) SÖZLEŞME YAPILMASI

Sözleşme esnasında ilgilisinden yukarıda belirtilen belgelere ilave olarak;

a) Şirket adına yapılacak sözleşmelerde

  • İmza Sirküleri
  • Şirket kaşesi
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • Yetki belgesi (Noterce yetki belgesi verilmiş ise imza sirküleri istenmeyebilir)
  • Yetkili kişi veya kişiler
  • Vergi levhası fotokopisi (yoksa 3 ay içerisinde getireceğine dair taahhüt alınır)

Sözleşme bedelleri tahsil edilir.

b) Merdiven Otomatiği, Asansör, Hidrafor gibi Ortak Kullanım Yerleri Apartman Yöneticiliği adına yapılacak ise

  • Apartman yönetimi karar defterinin noterden tasdikli yönetim kararının alındığı sayfanın fotokopisi
  • Yönetim kaşesi
  • Yetkili kişi veya kişiler
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi

Sözleşme bedelleri tahsil edilir.

 

ENERJİSA’ DAN İLK DEFA ELEKTRİK ALMAK İSTEYEN İSTEK SAHİPLERİNİN YAPMASI GEREKEN İŞLEMLER VE İSTENEN BELGELER 

Yeni elektrik abonelik işlemlerinizi hızlı ve kolay tamamlamak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

1. Belgelerinizi tamamladığınızdan emin olun.  

Abonelik yaptırmak istediğiniz yerde mevcut bir abonelik bulunmuyorsa;

  • Nüfus cüzdanı (Kiracı iseniz ev sahibinin T.C. kimlik numarası)
  • Noter onaylı vekaletname ve vekilin kimlik fotokopisi (adınıza bir başkası başvuruda bulunuyorsa)
  • Tesisat veya sayaç seri numarası
  • Güvence bedeli (EPDK Kurul onayı ile yürürlüğe girer. Birim fiyat ve tesisatın bağlantı gücünün çarpımı sonucunda hesaplanır.)
  • DASK poliçe numarası (6305 sayılı Afet Sigortaları Kanunu uyarınca abonelik işlemlerinizin tamamlanabilmesi için Zorunlu Deprem Sigortası yaptırmanız gerekmektedir. Henüz Zorunlu Deprem Sigortası yaptırmadıysanız dilediğiniz sigorta şirketinden bu konuda hizmet alabilirsiniz. DASK’ınız varsa ve poliçe numaranızı bilmiyorsanız Alo DASK 125’i arayarak öğrenebilirsiniz.) Dilerseniz Aksigorta’dan da bu konuda hizmet alabilirsiniz) 

 

Abonelik yaptırmak istediğiniz yerde mevcut bir abonelik bulunuyorsa;

  • Nüfus cüzdanı (Kiracı iseniz ev sahibinin T.C. kimlik numarası)
  • Noter onaylı vekaletname ve vekilin kimlik fotokopisi (adınıza bir başkası başvuruda bulunuyorsa)
  • Tesisat veya sayaç numarası
  • Güvence bedeli (EPDK Kurul onayı ile yürürlüğe girer. Birim fiyat ve tesisatın bağlantı gücünün çarpımı sonucunda hesaplanır.)
  • Tapu ya da kira kontratı
  • DASK poliçe numarası

 

Eğer yeni bir binaya taşınıyorsanız, yukarıda yer alan gerekli belgelere ek olarak;

12.10.2004 tarihi öncesinde yapılmış binalar için; belediye altyapı hizmet belgesi (su faturası olabilir)

12.10.2004-26.07.2008 tarihleri arasında yapılmış binalar için; belediye altyapı hizmeti belgesi (su faturası olabilir) ve inşaat yapı ruhsatı.

26.07.2008 tarihi sonrasında yapılmış binalar için; iskan belgesi veya belediyeden alınacak, en az 1 ay önce başvuru yapıldığına ve halen değerlendirildiğine dair yazı gerekmektedir.

 

Abonelik alt gruplarına göre ek belgeler

Elçilik Konutu: Elçilikten alınan yetki / izin belgesi

Ortak Kullanım: Yönetim karar defteri (Asansör varsa asansör ruhsatı istenmektedir.)

Şehit Aileleri/Muharip Gaziler: Şehit ailesi / Gazi kimlik kartı veya maaş bordrosu veya SGK belgesi

*Tüketim noktasında enerji açık ise tapu veya kira kontratınızı getirmeniz işleminizi hızlandıracaktır.

**Dask poliçe numaranızı bilmiyorsanız Alo DASK* 125’i arayarak öğrenebilirsiniz.


25 Kasım 2016